Friday 16 January 2015

SET DETOX SHAKLEE DENGAN HERBLAX DAN ALFALFA SHAKLEE

Assalamualaikum.
korang tau tak apa itu detox?
Apa itu Detox dan Mengapa Detox Penting 
Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selain untuk mengelakkan dari masalah kesihatan yang serius, detoks juga memastikan vitamin/supplemen diserap dengan lebih sempurna. Sekiranya organ yang terlibat dalam penyerapan vitamin seperti usus mengalami masalah, kemungkinan besar vitamin tidak boleh diserap dengan sempurna.
Usus adalah bahagian terakhir dalam rantaian pemprosesan makanan, di mana SEMUA makanan yang kita makan akan diproses untuk mendapatkan nutrisi yang amat diperlukan tubuh badan kita. Kekurangan serat dan air dalam makanan adalah punca utama terjadinya intestinal disorders (gangguan dalam sistem pencernaan - usus). Usus kecil mudah untuk menyerap nutrisi. Tekanan boleh memberi kesan kepada penyerapan nutrisi dan akan menyebabkan iritasi kepada usus kecil.Usus besar boleh menyerap mineral dan air. Apabila membran (lapisan dinding) usus besar tidak sihat, ia tidak boleh berasimilasi (melakukan proses pertukaran zat) dan menyerap mineral dan vitamin yang boleh mengundang pelbagai penyakit (tidak kira berapa banyak makanan tambahan yang kita ambil)
hahhhh..faham tak? senang je if usus korang sihat,Inshaa Allah badan pun sihat.
So,apa tanda badan kita overdose toksin?
korang mesti ada tanda-tanda ni:
-Sering letih dan lesu
-Lemah daya tumpuan dan daya ingatan --Sering alami sembelit atau cirit-birit
-Timbulnya jerawat dan bintik hitam
-Berat badan naik
-Keguguran rambut dan kuku mudah rapuh
-Sering alami sakit pada leher, kepala, bahu dan tengkuk
-Cepat marah dan mudah murung
-Sering merasa sakit pada bahagian tulang belakang, pinggang dan sendi.
sesiapa yang ada tanda-tanda kat atas tu berjaga-jaga la ye.Tanda-tanda tu menunjukkan tahap toksin dalam badan korang sangat tinggi tau. And that's why la kena detox. Selain tu kan, bagi sesiapa yang baru berjinak-jinak nak try consume supplement shaklee,sila pastikan anda detox dulu supaya supplement boleh diserap dengan pantas.
"eh mana ko tau badan aku banyak toksin? tengok bdnaku ni sihat je?"
korang rasa mana datang toksin-toksin ni?
secara logiknya,Dalam dunia moden hari ini, lebih 5 bilion lbs bahan kimia dilepaskan ke dalam persekitaran, makanan yang kita makan, udara yang kita bernafas dan hidup setiap hari. Tambah pulak banyak makanan mengandungi pewarna, pengawet, sisa racun perosak, nitrat, minyak terhidrogen dan ejen-ejen lain yang mempunyai karsinogen.So nampak tak macam mana terdedahnya kita dengan toksin-toksin jahat ni?
Detox Secara Semulajadi dengan Herblax dan Alfafa : Shaklee
Nowdays terlalu banyak lambakkan produk untuk detox. Macam-macam jenis   ada, sedia duit jer.hihi
Pilihan Saya??? of koz la Shaklee!! Murah,selamat,semulajadi dan berkesan!!!
Antara supplemen Shaklee yang disyorkan untuk detoks is Herblax dan Alfafa.
 
So jom berkenalan dengan Herblax dulu. Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semulajadi iaitu :-
 
Alfalfa Leave
Senna Seed
Blue Malva
FlowerBuckhorn
BarkLicorice
RootRhubarb
RootFennel
SeedCulver’s Root
 
Ianya bersifat menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut and yes terbukti secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.
Ia juga tergolong dalam kategori julab yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus.Bagi yang sembelit kronik tu boleh la amik selalu.
Ia juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis. Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan peristalsis yang baik membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lebih lancar.
 
APA KEBAIKAN HERB-LAX SHAKLEE?
-Pembersihan najis yang tersekat.
-Meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.
-Membantu masalah sembelit.
-Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi.
-Mengempiskan perut.Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut.
Sesuai di ambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas, sebagai minuman teh herba.
 
SIAPA PERLUKAN HERB-LAX?
-Pengamal tegar ubat tahan sakit.
-Mereka yang ada masalah pembuangan, perkumuhan kurang lancar dan sembelit.
-Mereka yang mengalami banyak jerawat.
-Pesakit gout.
-Mereka yang ingin membersihkan usus terutama sekali mereka yang baru berjinak-jinak dengan suplemen.
 
Harga cuma rm52.50 je untuk 120tabs.
 
okeh now kita berkenalan dengan Alfalfa complex pulak.
 
kalau korang nak tau Alfalfa Complex Shaklee merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950-an.
Alfalfa Complex Shaklee perbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai “Raja Segala Tumbuhan”. Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa.
Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak iaitu daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan.
Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet Alfalfa Shaklee mengandungi 300mg.
interesting kan?
 
Kelebihan Dan Kebaikan Alfalfa Complex Shaklee Yang Utama :
-Mencuci hati, darah dan usus – Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
-Melawan alahan – Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete’s foot) dengan berkesan.
-Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut – Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperasiditi, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
-Menyingkirkan lemak dan kolesterol– Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.
-Melawan tumor – Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-selkanser dan membuang tumor.
-Melegakan keletihan – Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit
-Mencegah/ merawat atritis – Melegakan sakit atritis dan kesakitan
 
Lain-lain Kelebihan dan Alfalfa Complex Shaklee:
-Melegakan sakit-sakit sendi dan belakang
-Mengurangkan masalah resdung dan eczema
-Membantu hilangkan kelesuan dan tekanan
-Memberi kelegaan semasa period
-Membantu Merawat arthitis
-Membantu Merawat athma
-Mencuci usus bagi membuang toksik
-Membantu membuang angin dalam badan
-Membantu mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
-Meneutralkan asid dalam badan
-Membantu masalah keputihan pada wanita
-Membesar dan menegangkan payu dara
-Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
-Memulihkan urat selepas bersalin
Sebagai milk booster
-Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
-Meningkatkan stamina lelaki
-Membantu melegakan masalah sembelit
 
Saya amik Alfalfa sehari 10bj untuk masalah allergic n Alhamdullilah memang sangat-sangat membantu.
Tapi kalau korang consume both products ni water intake memang kene lebih ye.
harga untuk Alfalfa pulak ada 2.
-rm53.75 untuk 330bj
-rm97.50 untuk 700bj
 
Nak Cuba? boleh terus contact saya ye. Thanks!
 
Jiha Hashim | ID 887154
FB : Jiha Hashim / Vitamin Valley
Call / SMS / Whatsapp : 0127654043
Blog : http://jihahashim.blogspot.com
Email : jiha.hashim@gmail.com
COD : JB Town Area/Bandar Penawar
P/S #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.
P/S #2 : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment