Saturday 18 October 2014

The famous Putu Piring Larkin

Assalamualaikum..,

Hai Hai Haiii

Hari ini aku nak share pasal makanan. Aku memang hantu makan. so nanti slowly akan ku update blog ni dengan tempat-tempat makan yang best. hihi

Siapa suka makan putu piring? lagi-lagi pulak petang-petang tengah hujan kan.. fuhhh mengancam tuhhh. sebenarnya, aku memang dah lama mengidam nak makan putu piring yang famous kat larkin ni tapi disebabkan masa dan lokasi dia agak tak strategic (susah nak parking) so aku end up sekadar lalu je tengok. sob..sob.. but alhamdullilah lepas 1 tahun menyimpan niat, dapat jugak aku makan. huahuahuaa setahun hokeh!! Actually boleh je call dulu nak order tapi disebabkan aku tak tahu, so telan air liur jela selama setahun. hihihii. Putu piring dia memang sangat-sangat fresh sebab dia buat on the spot. that's why Q memang panjang. pastu orang yang order bukan sikit-sikit. berpeluh jugak nak tunggu.

                    aku rasa pakcik yang buat kuih tu nama dia Bakar. hihi
 
 
kereta yang sedang beratur

 
orang-rang yang sedang beratur nak order

 
no phone untuk order in advance

 
dapur legend

ni la pakcik yang legend tu

putu piring in the making

 finish goods. hihi
 
 
Rasa dia memang superb la. aku selalu beli rm2 ada 4 keping. cukup untuk sorang makan sebab kuih dia agak besar-besar jugak. memang kene makan time panas la kalau dah sejuk tak bape nak superb.
oh ye, dia pun ada jual kuih-kuih lain jugak selain putu piring.
 
ok sekian terima kasih!!



No comments:

Post a Comment