Thursday 13 November 2014

Merawat Sinus @ Resdung secara semulajadi


Sinus ke Resdung? Sama ke?
Daripada penerangan Dr.Ahmad Nordin, both is the same.
Boleh baca disini untuk lebih info.
 
Ok jom kita semak apa tanda-tanda resdung/Sinus ni.

 


Tanda-tanda penyakit resdung adalah
1. Mempunyi nafas berbau
2. Selalu bersin
3. Muka selalu berjerawat
4. Kulit gatal-gatal...
5. Bengkak pada bahagian hidung, mulut dan telinga
6. Bernanah di telinga
7. Kecacatan pada hidung serta bahagian rongganya


Adakah supplemen boleh membantu pesakit resdung? Mesti la ada kann
Vitamin yang sesuai ialah Vitamin C, B-Complex dan Alfalfa.

Mengapa?
Vitamin C – Ianya sebagai antioksidan yang baik. Sangat penting untuk meningkatkan antibodi dan imuniti seseorang. Vitamin C memulihkan dan memastikan 300 proses metabolik yang berlaku dalam badan berfungsi dengan baik. Kulit pun makin cantik tauuu

B-Complex – Bertindak sebagai penenang dan penstabil hormon. Apabila resdung menyerang, ianya akan menyebabkan kesakitan yang amat di belakang muka, kepala. B complex yang besifat sebagai penenang semula jadi, akan mengurang kesakitan kepala ini secara beransur-ansur. Bcomplex ni jugak boleh mengurangkan stress dan membantu untuk hamil.

Alfalfa – Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.

TIPS! Jika resdung menyerang, ambil 2 biji alfalfa, hancurkan dan bancuh di dalam air panas untuk dibuat teh. Minum dan anda akan mendapati kesakitan akan berkurang, muka tidak lagi bengkak dan gatal. Dengan amalan meminum teh alfalfa dan memakan supplemen alfalfa, penyakit resdung anda akan pulih.
__________________________________________________

Shaklee terdapat :
1) B-Complex - 120's
2) Vitamin C - 180's
3) Alfalfa Complex - 330's & 700's

Jiha Hashim | ID 887154
FB : Jiha Hashim / Vitamin Valley
Call / SMS / Whatsapp : 0127654043
Blog : http://jihahashim.blogspot.com
Email : jiha.hashim@gmail.com
COD : JB Town Area/Bandar Penawar
 
P/S #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.
P/S #2 : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment