Sunday 9 November 2014

Some of Attractive places in JB

Last weekend boyfriend ku turun jb. Kemain seronok la aku sebab kitaorg jarang huha-huha kt jb. selalunya aku turun KL or Melaka je.
 
Tetibe excited terlebih sebab kena jadi tourist guide dekat boyfriend aku. hihihi
To be honest, aku ni nama je johorian. Tapi banyak giler tempat-tempat kat JB ni aku tak explore.
well, my schedule is very hectic hokehh.. Lagi pun benda depan mata kan.. so aku rasa nanti-nanti boleh pergi.. Tapi memandang kan boyfriend aku dah request, so aku kena la jadi girlfriend yang memahami kannn..
 
1st tempat kita orang pergi is JBCC. Nak tengok Angry Bird theme park kata nya. Anak sedara dia memang suka Angry bird nih. So dia pun nak survey-survey la on behalf.
sorry gambar takde sebab tak ingat langsung nak snap. hikhik
But if korang nak tengok harga ticket and what so ever, boleh click link kat bawah ni.
 


2nd port kita orang lepak is Puteri Harbour Family Theme park. Geuss what, selama-lama ni, ni lah 1st time aku sampai kat sini. wahahahhaa.. teruk kan? nasib baik la ada orang nak pergi kalau tak aku pun tak tau bila aku akan sampai sini. selama ni tengok gamba and dengar cerita kawan-kawan je. hikhik.. Tempat ni terletak kat Puteri Harbour, Nusajaya, Johor. Dekat-dekat Legoland jugak. Legoland ke kanan, Puteri Harour ke kiri. Dekat sini ada 3 attraction place yang korang boleh visit.Hello kitty Town, Bob The Builders and Thomas & Friends.
 
Ini adalah Indoor Theme Park, So jangan risau hal cuaca. Kalau dekat luar hujan ke panas terik ke korang tetap boleh bergelak sakan dan berlari-lari kejar anak korang kat dalam tu
Aku tak masuk la sampai dalam sebab aku just nak pusing-pusing je. Lagipun tempat ni sesuai untuk bebudak and adult yang ada anak. hihihi
 
 

 
posing dekat luar theme park je

 
Hello kitty souvenir shop
 
 
Lat's Place (Themed show restaurant)
 
 
Luas jugak tempat ni.Berpeluh jugak aku pusing-pusing
 


Puteri Harbour Ferry terminal.

korang boleh click link ni kalau nak tau harga ticket, operation hours n etc.

http://www.playtime.com.my/


No comments:

Post a Comment